Klantmanager omgevingsvergunningen
- Aanvang opdracht 1 november 2025 of z.s.m.
- Einde opdracht 6 maanden
- Verlenging 2x 6 maanden
- Uren per week 24
- Reageren t/m 09 oktober 2025 09:00 Je hebt nog 4 dagen
- Plaatsingsdatum 02 oktober 2025
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Lochem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Lochem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Lochem merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
- Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
- Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
- Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
- Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
- Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
Opdracht
Jij bent iemand die graag het verschil maakt voor inwoners, ondernemers en collega’s. Als vergunningverlener ben jij hét aanspreekpunt en begeleid je klanten van het eerste idee tot de uiteindelijke vergunning. Jij zorgt ervoor dat alles soepel en duidelijk verloopt, met oog voor de belangen van alle betrokkenen.
- Je behandelt enkel- en meervoudige aanvragen voor omgevingsvergunningen, die je toetst aan de hand van relevante wet- en regelgeving;
- Je neemt belanghebbenden actief mee in het proces en legt helder uit wat er speelt in hun leefomgeving.
- Je stemt af met alle betrokken partijen en luistert goed naar hun input, die je meeneemt in je beslissingen.
- Je gaat al in een vroeg stadium in gesprek over bouwplannen en zoekt proactief naar mogelijkheden.
- Je denkt actief mee over verbeteringen in het proces van vergunningverlening en durft met vernieuwende voorstellen te komen.
- Je bewaakt de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de wettelijke termijnen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener bouw in de afgelopen 6 jaar bij een gemeente;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau in de richting van Bouwkunde;
4. Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
5. Aantoonbare afgeronde opleiding 'Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht (ABW1) ;
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau; (10 punten)
8. Aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (ABW2); (20 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet en omgevingsrecht, maak duidelijk aantoonbaar waar deze werkervaring opgedaan is. (30 punten)
- Klantgericht
- Luisteren
- Proactief
- Nauwkeurig
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2025 tot en met 1 maart 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven of evt vervroegd wordt als dat mogelijk is. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie alle cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De alle kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkdagen zijn in overleg nader te bepalen. Hybride werken is mogelijk. Aanwezigheid op kantoor deels is vereist.
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 13 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 40% wordt er gestort op deze rekening.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 7 oktober 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 8 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 9 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.