Interim Informatie Adviseur
- Aanvang opdracht Zo spoedig mogelijk
- Einde opdracht tot 1 januari 2026
- Verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
- Uren per week 32 tot 36
- Reageren t/m 13 oktober 2025 09:00 Je hebt nog 8 dagen
- Plaatsingsdatum 03 oktober 2025
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en GGD Gelderland Zuid mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van GGD Gelderland Zuid. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). GGD Gelderland Zuid merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid
De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (VRGZ) werkt aan een veilige en gezonde samenleving. De VRGZ is een samenwerkingsverband van 14 gemeenten in de regio Gelderland-Zuid, waarin brandweerzorg, ambulancezorg en crisisbeheersing samenkomen. De VRGZ is een van de 25 veiligheidsregio’s in Nederland.
Een veilige regio
De VRGZ helpt mensen in nood en helpt noodsituaties te voorkomen. Rampen en crises worden zo goed mogelijk voorkomen en bestreden. En in onze regio kunnen inwoners rekenen op snelle en goede ambulance- en brandweerzorg. Dit doet de VRGZ samen met de gemeenten, de politie en andere lokale, regionale en landelijke partijen.
Opdracht
Als Informatieadviseur vertaal jij complexe vragen naar slimme oplossingen en verbind je mensen én informatie. Samen beschermen we wat telt.
Je voert je interim opdracht uit binnen de afdeling Informatievoorziening van Sector Bedrijfsvoering. Deze afdeling bestaat uit de teams ICT, Informatiebeheer, Functioneel beheer, BI/Data management en het team Informatiemanagement, waar de projectleider(s) ook in zitten. Met 36 IV collega’s werken we elke hard om te zorgen dat onze collega’s van de brandweer, crisisbeheersing, ambulance en bedrijfsvoering hun werk kunnen doen. Daarnaast doen we ook nog de bedrijfsvoering incl. ICT voor de GGD Gelderland Zuid. Jouw directe collega’s bestaan uit informatieadviseurs, een informatiemanager en de Afdelingsmanager Informatievoorziening. Samen werken jullie aan het verbeteren van de informatievoorziening binnen de hele organisatie, ieder vanuit zijn of haar eigen expertise, maar altijd met hetzelfde doel: zorgen dat informatie op het juiste moment, op de juiste plek beschikbaar is.
Jij bent de verbindende schakel tussen de afdeling Informatievoorziening, de sectoren en de digitaliseringsvraagstukken die daar spelen. Jij vertaalt de behoefte van collega’s naar slimme, haalbare oplossingen en zorgt dat de informatievoorziening écht aansluit op de praktijk.
Je houdt overzicht, ziet verbanden en weet ontwikkelingen aan elkaar te koppelen. Daarbij verlies je de tactische koers niet uit het oog.
Je denkt mee over verbeteringen, stelt kritische vragen en geeft advies – gevraagd en ongevraagd. Je volgt de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en houdt rekening met wetten en regels die veranderen. Ook werk je mee aan het opstellen van organisatie breed beleid en vertaal je dit naar de praktijk.
Verder draag je bij aan ICT-projecten: van het scherpstellen van businesscases en eisenpakketten tot het zelf trekken van kleinere projecten.
Je wordt gekoppeld aan een van de sector Ambulancezorg of Bedrijfsvoering en onderzoekt samen met hen welke digitale en informatievraagstukken er leven. Jij schakelt snel als er ad-hoc vragen binnenkomen en zoekt actief de samenwerking op met partners binnen én buiten de organisatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding informatica, informatiekunde of een andere IT/ICT gelieerde opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring met informatievoorziening, ICT, technologie en data projecten;
3. Aantoonbare kennis van informatiestromen (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving omtrent informatie beveiliging en privacy opgedaan middels een cursus of opleiding;
5. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding (30punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met informatievoorziening, ICT, technologie en data projecten; (15 punten)
8. Aantoonbare werkervaring binnen een complexe organisatie gericht op ambulance zorg en bedrijfsvoering (20 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving omtrent informatie beveiliging en privacy (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerkingen gericht op ICT projecten en AD-hoc taken (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijke
Klantgericht
Tactisch gedrag
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Overtuigen
Analyserend vermogen
Benodigd aantal professionals
1
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 maar inzicht in alle cv’s. Deze cv’s hoeven niet beoordeeld te worden, maar moeten wel opengesteld worden. cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 maar inzicht in alle cv’s. Deze cv’s hoeven niet beoordeeld te worden, maar moeten wel opengesteld worden. kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Gehele week, werkdagen en -tijden in overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 21 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 15 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 8 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 10 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.