Opdracht

CIAM Tester

  • Aanvang opdracht 1-12-2025
  • Einde opdracht 31-08-2026
  • Verlenging Nee
  • Uren per week 36
  • Reageren t/m 14 november 2025 08:00 Je hebt nog 17 dagen
  • Plaatsingsdatum 27 oktober 2025

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Voor het aantonen van de correcte werking van een nieuw in te richten CIAM oplossing is Kadaster op zoek naar een (end-to-end) tester. De tester is verantwoordelijk voor het opstellen van test scenario's waarmee de hele keten (portaal, toegangsdienst, CIAM oplossing, CRM, etc.) structureel kan worden getest en gecontroleerd op correcte werking.

Bij het opstellen van de scenario's zullen niet alleen de happy, maar ook unhappy flows bepaald moeten worden. De tester zal ook de tests uit moeten voeren en resultaten moeten vastleggen en delen.

Om regressietesten uit te kunnen voeren dienen, daar waar mogelijk en relevant, de testen geautomatiseerd te worden. De tester dient daarom ook kennis en ervaring te hebben van automatiseringstools zoals bijvoorbeeld Cypress of Robotframework.

De tester denkt mee met en adviseert het projectteam, haalt informatie op bij stakeholders en deelt proactief resultaten om zo de kwaliteit en efficiëntie van de implementatie van de CIAM-oplossing te verhogen. Ook is het doel om op een agile manier te werken, waardoor de tester ook iteratief de scenario’s zal ontwikkelen en doorlopen.

Daarnaast werkt de tester nauw samen met het core-CIAM team, de Projectmanager en andere aanpalende teams zoals het Online- en CRM-team. Voor de specifieke processen en details van de CIAM oplossing zal de tester vooral ook zelfstandig in gesprek gaan met het team van de CIAM leverancier en de relevante stakeholders binnen het Kadaster. De tester zal ook nauw samenwerken met de product-owners en ontwikkelaars/testers van de Scrum-teams.
De werkzaamheden vinden naar verwachting voor 50% op locaties van het Kadaster in Apeldoorn plaats, dus 2 a 3 dagen per week. De overige dagen kunnen de werkzaamheden remote/elders of via teams worden uitgevoerd. Als op locatie wordt gewerkt betreft dit Apeldoorn – De Grift of Apeldoorn – De Brug.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Gestructureerd testen TMAP;
  • ISTQB Agile testen;
  • Geautomatiseerd testen;
  • JIRA.

Verantwoordelijkheden
De invulling van deze rol zal op advanced niveau liggen, waarbij functionaris aantoonbaar op de hoogte is van minstens één gangbare test-methodiek en eerder, minimaal 5 jaar, betrokken geweest is bij vergelijkbare trajecten, waarbij afdeling/team overstijgende test-scenario's zijn opgesteld en uitgevoerd. De tester beschikt over een hbo+ werk- en denkniveau (minimaal hbo-diploma) en een gerichte vakopleiding op het gebied van methodisch werken, bijvoorbeeld Bedrijfskunde, Informatica of een vergelijkbare discipline. De tester heeft in de periode 2019-heden minstens 3 jaar aantoonbaar ervaring opgedaan als tester binnen een overheidsorganisatie dan wel corporate bedrijven. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting de ervaring waaruit blijkt dat aan deze eis wordt voldaan.

Vooral de communicatie op verschillende organisatieniveaus en richting de stakeholders zal een belangrijk aspect zijn van de rol, waarbij betrokkene één van de weinige fulltime leden van het Kadaster CIAM project team is en dus ook continuïteit en bereikbaarheid borgt. Tot slot is het Kadaster Agile werken gewend.

Vereisten/Knock-outcriteria
Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan voldoet.

  1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  2. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
  3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden benoemd;
  4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
  5. Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
  6. Minimaal 5 jaar ervaring als testanalist of tester;
  7. Minimaal 1 jaar ervaring met het uitvoeren van regressie en integratietesten van CIAM oplossingen.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:

8. Voor de functie wordt een persoonlijke motivatiebrief gevraagd waarom u geschikt bent voor de functie. (max. 25 punten)

Weging (staffel)

  1. 25 punten – De motivatie sluit volledig aan op de functie, is overtuigend en onderbouwd met concrete voorbeelden.
  2. 15 punten – De motivatie sluit voldoende aan, bevat enige onderbouwing en is redelijk geschreven.
  3. 5 punten – De motivatie sluit onvoldoende aan, mist overtuiging en onderbouwing.
  4. 0 punten – De motivatie sluit niet aan en is niet relevant of onvoldoende uitgewerkt.

9. Hoe zou het testplan eruitzien gezien bovenstaande opdracht en welke te verwachten problemen/beperkingen dienen oplost te worden gezien de uiteindelijke implementatie nog niet finaal is? (max. 25 punten)

Weging (staffel)

  1. 25 punten – Het testplan is volledig, goed doordacht en sluit aan op de opdracht. Problemen door een niet-finale implementatie worden concreet benoemd en praktisch opgelost.
  2. 15 punten – Het testplan is voldoende uitgewerkt. Er is aandacht voor beperkingen, maar de aanpak mist diepgang of voorbeelden.
  3. 5 punten – Het testplan is summier en gaat beperkt in op mogelijke problemen. Oplossingen blijven vaag.
  4. 0 punten – Er is geen duidelijk testplan en geen aandacht voor beperkingen of problemen.

10. Kennis en ervaring op het gebied van werken met Scrum of Kanban is een pré. Geef uw beschrijving hiervan. (max. 50 punten)

Weging (staffel)

  1. 50 punten – De kandidaat beschrijft uitgebreide en aantoonbare ervaring met Scrum of Kanban, inclusief concrete voorbeelden van toepassing in projecten.
  2. 30 punten – De kandidaat heeft aantoonbare ervaring, maar de beschrijving is beperkt of bevat weinig voorbeelden.
  3. 10 punten – De kandidaat heeft beperkte ervaring of kennis, en de beschrijving is oppervlakkig.
  4. 0 punten – Er is geen relevante ervaring of kennis beschreven.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Tarief
Maximaal € 85,00          
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
    • 1d Detacheringsovereenkomst
  • Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring 
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 30 oktober 2025, 08:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 november 2025, 00:00 uur. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten