Opdracht

Projectleider WIN-punt

  • Aanvang opdracht Z.s.m.
  • Einde opdracht 12 maanden
  • Verlenging 2x 6 maanden
  • Uren per week 24 tot 32
  • Reageren t/m 01 december 2025 09:00 Je hebt nog 8 dagen
  • Plaatsingsdatum 21 november 2025

 

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1100 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Werkzaamheden en resultaten

  • Op 1 oktober 2026 is een WIN-punt operationeel en bereikbaar voor arbeidsmigranten uit de regio FoodValley, fysiek en/of mobiel en digitaal.
  • Duidelijke keuzes zijn gemaakt en vastgelegd voor:
    • Inrichting van informatie, hulp en dienstverlening;
    • Type locatie(s) van het WIN-punt;
    • Verantwoordelijkheden van partners voor dienstverlening;
    • Structurele financiering via co-financiering van partners.
  • Het WIN-punt is formeel goedgekeurd en gedragen door het bestuur van de RWB.

Voor een weergave van de tussenresultaten, zie bijlage 1.

Projecttaken / Werkzaamheden

  1. Stakeholders, vraagstukken en behoeften rondom wonen, werken en leven van arbeidsmigranten in de regio FoodValley in kaart brengen; scenario’s voor inrichting WIN-punt opstellen (fysiek/mobiel/digitaal).
  2. Plan van Aanpak opstellen op basis van voorkeursscenario, inclusief uitgangspunten voor het WIN-punt.
  3. Concreet plan maken voor inrichting WIN-punt, samenwerking met partners, financiering en verantwoordelijkheden.
  4. Het WIN-punt inrichten, werving en training starten, dienstverlening operationeel maken.
  5. Zorgen dat het WIN-punt structureel is ingebed in de regionale infrastructuur en goedgekeurd wordt door het bestuur van de RWB.

Bijlage 1 

Wat

Resultaat

Betrokkenen

Aandachtspunten

1.    Verkenning:

Inhoudelijke verkenning

·         Wie zijn de stakeholders als het gaat om arbeidsmigranten in de regio FoodValley

·         Hoe ziet wonen, werken en leven eruit van Arbeidsmigranten van de Regio FoodValley?

·         Welke uitdagingen en vraagstukken leven er op het gebied van wonen, werken en leven van arbeidsmigranten in de regio FoodValley?

·         Welke behoeften hebben de geïnventariseerde stakeholders als het gaat om het inrichten van een WIN-punt?

 

Scenario’s

·         Welke scenario’s zijn er als het gaat om het inrichten van een WIN-punt? (fysiek/mobiel/ digitaal). Welke voor- en nadelen gelden er per scenario en  wat is het voorkeursscenario?

Resultaten:

 

1.

Beschrijving vraagstukken rondom wonen, werken en leven

 

2.  Beschrijving stakeholders en behoeften stakeholders

 

3. Scenario’s voor het inrichten van een WIN-punt in de regio FoodValley.

 

 

-   Kwartiermaker RWC

-   Ketenpartners AMR

-   Beleidscollega’s gemeenten

 

 

-   Deelname landelijke overleggen

-   Zoek bovenregionale aandachtspunten

-   Aan het eind van deze verkenningsfase wordt het voorkeursscenario door centrumgemeente Ede ingebracht in het (toekomstig) Regionaal Beraad Werkcentrum.

2.    Ontwikkelfase: opstellen van een plan van aanpak op basis van het voorkeursscenario voor een WIN-punt waar arbeidsmigranten en werkgevers informatie kunnen verkrijgen over wonen, werken en leven, inclusief de uitgangspunten voor een WIN-punt.

Plan van Aanpak

-   Kwartiermaker RWC

-   Ketenpartners AMR

 

-     Aan het eind van deze verkenningsfase wordt het RWB ten minste geïnformeerd over het plan van aanpak. Afhankelijk van de vorm en invulling van het WIN-punt wordt er ook besluitvorming gevraagd.

3.    Ontwikkelfase: een inrichtingsplan opstellen voor de realisatie van een digitaal en/of fysiek WIN-punt, inclusief scenario’s voor vorm, dienstverlening, samenwerking, financiering (structureel) en verantwoordelijkheden van de partners. Hierbij dient nadrukkelijk aandacht te zijn voor de samenwerking met het Regionaal Werkcentrum Foodvalley.

Inrichtingsplan

 

-   Kwartiermaker RWC

-   Ketenpartners AMR

 

-     Aan het eind van deze verkenningsfase wordt het RWB ten minste geïnformeerd over het inrichtingsplan. Afhankelijk van de vorm en invulling van het WIN-punt wordt er ook besluitvorming gevraagd.

4.    Implementatie: Inrichten van het WIN-punt. Zorgen dat werving en training (gaat) starten

 

 

 

5.    Dekking en borging: inbedding WINregionale infrastructuur.

 

 

- Aan het eind van deze fase oplevering structurele inbedding vast laten stellen door het RWB.

Vereisten / knock-outcriteria
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. HBO/WO werk- en denkniveau;
4. Minimaal 3 tot 5 jaar aantoonbare ervaring als projectleider binnen een gemeentelijke of vergelijkbare (semi-)overheidsorganisatie;
5. Beschikbaar voor 24 – 32 uur per week gedurende de looptijd van de opdracht.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Ervaring met het opzetten, uitvoeren en bewaken van projecten, inclusief het opstellen van plannen van aanpak, planningen en rapportages (35 punten);
7. Ervaring met projectmanagement binnen een gemeentelijke of vergelijkbare context en kennis van sociaal domein/arbeidsmarktregio (25 punten);
8. Aantoonbare ervaring in stakeholdermanagement en advisering van interne en externe partners (20 punten);
9. Ervaring met risicogestuurd sturen op tijd, geld en kwaliteit gedurende projecten (10 punten);
10. Ervaring als projectleider binnen in het sociaal domein en/of arbeidsmarktregio (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Omgevingsbewust en goed in stakeholderanalyse;
  • Verbindend en communicatief sterk;
  • Doelgericht, besluitvaardig en planmatig;
  • In staat om mensen en informatie samen te brengen en te vertalen naar gerichte plannen en adviezen.

Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Uurtarief max. 100 euro. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 4 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door Flextender uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.
  • Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 27 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 28 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten