Opdracht

Managementassistent/ PMO

  • Aanvang opdracht 01-01-2026
  • Einde opdracht 31-03-2026
  • Verlenging 2x 3 maanden
  • Uren per week 16-20
  • Reageren t/m 02 december 2025 08:00 Je hebt nog 9 dagen
  • Plaatsingsdatum 21 november 2025

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
De directie Data, Governance en Vernieuwing (DGV) beheert de integrale kadastrale data-infrastructuur en stelt de kaders voor het hele datalandschap van de organisatie; dus naast rechtszekerheids-, vastgoed- en geodata ook bedrijfsvoeringsdata, klantgegevens en de samenhang met data van ketenpartners.

Maatschappelijke ontwikkelingen en ondernemingsprocessen gaan steeds sneller en transformeren, vooral door de invloed van informatiegestuurd, data- en technologie-gedreven werken. Het creëren van waarde, ook publieke waarde, is steeds meer gebaseerd op (het toepassen van) data. Daarbij is afstemming en samenwerking met (interne) klanten en stakeholders essentieel.

Daarmee borgt de directie ook de relatie van data, vernieuwing van producten en diensten en klant. Kennis en expertise op het vlak van datamanagement, marketing en architectuur zijn ondergebracht bij deze directie. De directie stuurt daarbij op samenhang van data en vernieuwing voor een effectieve (vraag gestuurde en kwalitatief hoogstaande) toekomstgerichte uitvoering. Dit doen wij samen met ruim 110 collega's die voor DGV werken en de ambities van DGV willen waarmaken.

DGV bestaat uit 6 afdelingen: Marketing, Onderzoek, Portfolio en Productmanagement, Architectuur en Informatiemanagement, Data Governance en CIO Office. Daarnaast wordt de directie ondersteund door bureau DGV. Voor dit bureau zijn wij op zoek naar een managementassistent c.q. projectmanagement officer.  Het bureau DGV bestaat uit ca 10 medewerkers

Wat ga je doen?
Het team bureau DGV is op zoek naar een managementassistent c.q. projectmanagement officer. Bij bureau DGV werken ca 10 collega’s, zij vervullen een sleutelrol in de ondersteuning van de directie en het management. Het secretariaat van het bureau DGV bestaat 3 managementassistenten waarvan één managementassistent fulltime het agendabeheer voor hoofden en gedelegeerd opdrachtgevers doet. De andere twee managementassistenten werken in een duobaan voor de drie gedelegeerd opdrachtgevers. De gedelegeerd opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor circa 25 vernieuwingsprojecten met een IT-component binnen het Kadaster.

Als managementassistent/PMO ondersteun je de gedelegeerd opdrachtgevers. Dit betreft het voorbereiden van maandelijkse stuurgroepen van de vernieuwingsprojecten waaronder inplannen stuurgroepvergaderingen, vergaderstukken voorbereiden, klaarzetten en borgen in afstemming met de gedelegeerd opdrachtgevers e/o projectmanagers, verslaglegging en nabespreking.

Daarnaast is ook het aanjagen en sturen van de projectmanagers en projectleiders op het tijdig aanleveren van stukken is een hoofdtaak.

Samen met je collega’s draag je zorg voor het goed en soepel functioneren van het secretariaat bureau DGV. Adequate en efficiënte organisatie van het secretariaat en de ondersteuning van de projecten en gedelegeerd opdrachtgevers in de uitvoering van hun taken.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • MS Office 365 waaronder Teams;
  • Sharepoint;
  • FCC Integraal Verander Portfolio.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • het voorbereiden van de maandelijkse stuurgroepen (circa 20) van de vernieuwingsprojecten;
  • het inplannen van stuurgroepvergaderingen in de diverse agenda’s;
  • het voorbereiden, klaarzetten en mailen van vergaderstukken;
  • het maken van notulen van de stuurgroepvergaderingen en het vastleggen van besluiten en actiepunten;
  • het aanjagen van projectmanagers en projectleiders op tijdige aanlevering van stukken.


Vereisten / knock-outcriteria

Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan voldoet.

  1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  2. Een maximum uurtarief van € 69,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
  3. Het cv dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal pagina’s te worden opgenomen;
  4. Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
  5. Minimaal 4 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  6. Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter;
  7. Aantoonbare ervaring met verslaglegging van projecten in datarijke omgevingen;
  8. Aantoonbare ervaring met projectmatig werken (verslaglegging);
  9. Affiniteit met Microsoft Copilot en motivatie om AI slim in te zetten voor verslaglegging en ondersteuning;
  10. Ervaring binnen een organisatie met wettelijke taken en een breed stakeholderveld, bij voorkeur een ZBO;
  11. Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift;
  12. Door de kandidaat zélf geschreven cv en motivatie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:
13. U beschrijft een ervaring/aanpak waaruit blijkt hoe u omgaat als zich een knelpunt zou voordoen als het aanjagen en sturen van projectmanagers tot uitdagingen leidt (max. 300 woorden) en geef hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster (weging max. 60 punten).

Weging (staffel)

a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (60 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (40 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (15 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).


14. U geeft een beschrijving (max 400 woorden) van uw ervaring hoe u de competenties proactief en initiatiefrijk inzet in uw werkzaamheden bij bijvoorbeeld het plannen en organiseren van (stuurgroep)vergaderingen (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster (weging max. 40 punten).

Weging (staffel)

a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (5 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).

Competenties

  • Pro-actief, servicegericht en initiatiefrijk;
  • Communicatief vaardig zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Resultaatgericht;
  • Gericht op samenwerking;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Kennis van en ervaring met reguliere MS OFFICE365 tooling waaronder Teams.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Tarief
Maximaal € 69,00. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal pagina’s te worden opgenomen.

Overige informatie
Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
    • 1d Detacheringsovereenkomst
  • Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.


Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring 
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 27 november 2025, 08:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 28 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 4 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 december 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten