Opdracht

Juridisch Medewerker

  • Aanvang opdracht Z.s.m.
  • Einde opdracht 6 maanden
  • Verlenging 2x 3 maanden
  • Uren per week 16 tot 24
  • Reageren t/m 02 december 2025 09:00 Je hebt nog 9 dagen
  • Plaatsingsdatum 21 november 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Voorst  mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Voorst . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Voorst  merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Opdrachtgever

Wie zijn wij?
Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.

Bij de gemeente Voorst werken ongeveer 230 enthousiaste medewerkers. Je komt te werken in het leuke team juridisch administratieve ondersteuning, veiligheid & handhaving. Een team dat bestaat uit 18 collega’s. Samen zijn jullie in brede zin verantwoordelijk voor alle juridische ondersteuning voor de gehele organisatie en de veiligheid en openbare orde in de gemeente Voorst.

Opdracht
Wij zoeken een enthousiaste juridisch medewerker met talent op zowel juridisch, als administratief gebied, die bereid is de handen uit de mouwen te steken! Als echte spin in het web ben je een onmisbare schakel binnen het juridische team.  Voor de juristen/juridisch beleidsadviseurs (binnen het fysiek en sociaal domein) registreer je de juridische procedures, zoals die van bezwaar en beroep en verzorg je de bundeling en toezending van stukken in juridische procedures. Verder draag je zorg voor de ontvangstbevestiging van bezwaarschriften, voor het plannen van en uitnodigen voor hoorzittingen in bezwaarprocedures en voor de eventuele verdagingsbrieven. Daarnaast verzorg je de termijnbewaking bij procedures.  Voor het sociaal domein handel je lichte bezwaarschriften zelfstandig af.  

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in een administratieve en juridische richting;
3. Aantoonbare kennis van de Algemene wet bestuursrecht;
4. Aantoonbare kennis van regelgeving in het sociaal domein omtrent bezwaar en beroep (Licht dit duidelijk toe in het cv);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker;
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
7. Kandidaat is aantoonbaar bereid om ook op locatie in Twello te werken (Benoem dit duidelijk in het cv).

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker (50 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Zaaksysteem en Excel (25 punten).

Competenties
- Communicatief;
- Klant- en servicegericht;
- Doorzettingsvermogen;
- Flexibel;
- Accuraat;
- Ordend;
- Zelfstandig.

Benodigd aantal professionals 
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Door de professional zelf geschreven motivatie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg mogelijk.

Is hybride werken mogelijk: in overleg mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 4 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. ingehuurde professionals krijgen een laptop en/of telefoon vanuit gemeente Voorst. Dit is ook het geval bij ZZP’ers.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 25 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 26 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten