Opdracht

Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid (OOV)

  • Aanvang opdracht Zo spoedig mogelijk
  • Einde opdracht tot 1 februari 2026
  • Verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 24 tot 36
  • Reageren t/m 06 oktober 2025 09:00 Je hebt nog 5 dagen
  • Plaatsingsdatum 29 september 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Mook en Middelaar mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Mook en Middelaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Mook en Middelaar merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gemeente Mook en Middelaar
De gemeente Mook en Middelaar is een kleine en dynamische gemeente waar hard gewerkt wordt aan een gezamenlijk doel: een prettige woonomgeving voor de inwoners van deze mooie gemeente (met ongeveer 8.000 inwoners).Onze organisatie wordt gekenmerkt door een informele en open sfeer waar resultaatgericht wordt gewerkt. Trots, open, verantwoordelijk en collectief zijn onze kernwaarden. Bovendien brengt de bijzondere ligging van onze gemeente, in het noordelijkste puntje van Limburg op de grens met Gelderland, een dubbele oriëntatie met zich mee, wat voor een ieder van ons een extra uitdaging vormt

Opdracht
De gemeente Mook en Middelaar zoekt een ervaren en zelfstandige beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid (OOV) vanwege het vertrek van een collega. De functie van Beleidsadviseur openbare orde en Veiligheid is een solofunctie. Deze functie behelst twee belangrijke taakvelden: Integrale Veiligheid en Crisisbeheersing. Samenwerking in de Veiligheidsketen, zowel binnen als buiten de organisatie, is hierbij zeer belangrijk. Jij sluit aan bij diverse interne en externe overleggen om de samenwerking op deze thema’s vorm te geven.

Taken:

  • Je zorgt voor de uitvoering van en continuïteit in het integraal veiligheidsbeleid;
  • Je adviseert en ondersteunt de burgemeester op het gebied van openbare orde en veiligheid;
  • Je voert regie op individuele casuïstiek op het gebied van openbare orde en (zorg en) veiligheid, inclusief ondermijning;
  • Je bent contactpersoon voor lokale instanties rondom sociale veiligheid en welzijn;
  • Jij verzorgt de continuïteit in (preventie-)projecten rondom ondermijning en georganiseerde misdaad, jeugdoverlast, verwarde personen problematiek en woonoverlast;
  • Je zorgt voor de uitvoering en beleidsvoorbereiding van de crisisplannen; bijvoorbeeld hoog- en laagwater;
  • Je bent flexibel bereikbaar voor ad-hoc zaken rondom OOV;
  • Optioneel draai je mee in het regionaal Officier van Dienst-piket waarbij je een adviserende en ondersteunende rol hebt bij grootschalige incidenten en crises binnen de regio voor wat betreft de gemeentelijke processen (afhankelijk van je beschikbaarheid en reisafstand).

Wat vragen wij van jou?

  • Zelfstandigheid en goede organisatievaardigheden (het betreft een solofunctie)
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Bestuurlijke- en politieke sensitiviteit;

Wat bieden wij?

  • Een brede en afwisselende functie, waarin je veel zelfstandigheid hebt;
  • Flexibel werken (deels op locatie, deels vanuit huis);
  • Een betrokken en informele werkomgeving waarin jouw expertise écht verschil maakt.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in openbare orde en/of veiligheid binnen een gemeente, brandweer,politie en of veiligheidsregio;
3. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten
4. Uiterlijk beschikbaar voor 24 tot 36 uur gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen (15 punten);
        a. uiterlijk 20 oktober 2025 (15 punten);
        b. uiterlijk 1 november 2025 (10 punten);
        c. Uiterlijk 15 novemember 2025 (5 punten);
        d. Uiterlijk 1 december 2025 (0 punten).
5. Aantoonbare werkervaring binnen het beleidsgebied OOV (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (20 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente, brandweer,politie en of veiligheidsregio (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met crisisbeheersing (15punten);
9. Minimaal 2 aantoonbare referente beleidsprojecten op het OOV onderwerp, benoem deze concreeet in de inschrijving (10 punten)

 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Integer
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Assertiviteit
Besluitvaardigheid
Analyserend vermogen

Benodigd aantal professionals
1

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 3-5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 3-5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10-11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 9 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 2 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 3 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 6 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten