Servicedeskmedewerker
- Aanvang opdracht Zo spoedig mogelijk
- Einde opdracht T/m 1 april 2026
- Verlenging 3x 1 maand
- Uren per week 32
- Reageren t/m 14 oktober 2025 09:00 Je hebt nog 6 dagen
- Plaatsingsdatum 07 oktober 2025
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Opdrachtgever
Wageningen is al jarenlang een van de beste overheidsorganisaties! Wageningen is de stad van de vrijheid met een sociaal gezicht en trotse inwoners. Typerend voor de werkcultuur is het eigenzinnige karakter en het werken vanuit het hart. Wageningen bied je een omgeving waar je je werk met plezier kunt doen. Binnen de organisatie wordt veel gedaan aan vitaliteit en duurzaamheid. Bij ons krijg je de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Of je nu nieuwe ideeën hebt voor een duurzamer beheer van de buitenruimte, of actief mee wilt denken over hoe we onze wijken nog mooier maken: jouw bijdrage doet ertoe. Kom werken in Wageningen, waar vrijheid en betrokkenheid samenkomen.
Opdracht
Context
Het IT-landschap van gemeente Wageningen is naar aanleiding van interne en externe ontwikkelingen - zoals de overstap naar een IaaS platform bij een externe ICT-dienstverlener en Microsoft365 met MS Teams volop in ontwikkeling. De ICT-Servicedesk is het eerste aanspreekpunt voor IT-gerelateerde vragen en problemen en is daarmee een belangrijk visitekaartje van het Team I&A.
Op dit moment is er bij Gemeente Wageningen een tijdelijke behoefte aan extra kennis, ervaring en capaciteit voor de ICT-Servicedesk. We werken momenteel aan de verbetering van procedures en processen van de Service Desk in samenhang met die van de andere teams & afdelingen en onze nieuwe externe ICT-dienstverlener. Daarom zijn we op zoek naar een tijdelijke, ervaren Medewerker ICT-servicedesk.
Opdracht
Als ICT-servicedeskmedewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor gemeentemedewerkers op het gebied van ICT. Je fungeert als het visitekaartje van de I&A-dienstverlening en biedt eerstelijns ondersteuning met een klantgerichte en sensitieve benadering. Van het beheren van ICT-meldingen en het oplossen van storingen tot het uitreiken van werkplekapparatuur en mobiele telefoons—jij draait er je hand niet voor om.
Je registreert en beheert meldingen zorgvuldig in TOPdesk, draagt bij aan voorraadbeheer en faciliteert het onderhoud van werkplekken en mobiele apparaten op diverse locaties. Door incidenten goed vast te leggen en grondoorzaken te onderzoeken, lever je een waardevolle bijdrage aan probleemmanagement. Bij complexe vraagstukken zorg je voor een efficiënte overdracht naar de juiste ICT-specialist of leverancier, uiteraard nauwkeurig gedocumenteerd.
Daarnaast informeer je gebruikers over beschikbare informatie en procedures, stel je instructies op en ondersteun je bij het verbeteren van de digitale dienstverlening. Je onderhoudt intensief contact met leveranciers en bent flexibel inzetbaar, ook in de avonduren of het weekend indien nodig.
Samen met je collega’s vorm je ‘het gezicht’ van Team I&A. Jouw proactieve houding, technische kennis en dienstverlenende instelling maken jou onmisbaar in het ondersteunen van een moderne, betrouwbare ICT-omgeving.
Jij bent een oplossingsgerichte, stressbestendige en klantvriendelijke collega met uitstekende communicatieve vaardigheden. Nauwkeurigheid en het snel doorgronden van problemen zijn jouw sterke punten. Je aarzelt niet om hulp te vragen aan directe collega's of specialisten. Je bent
leergierig en gedreven om jezelf te blijven ontwikkelen in een dynamische omgeving.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. een aantoonbare afgeronde mbo 4 opleiding ICT;
3. Beschikbaar per uiterlijk 1 november 2025 tot maart 2026 voor minimaal 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ICT servicedesk medewerker;
5. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in de afgelopen 3 jaar.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met processen in TOPdesk, benoem minimaal 1 concreet voorbeeld (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de volgende systemen in de afgelopen 3 jaar (activer directory, windows, microsoft 365, outlook, office en Teams) benoem dit concreet in de werkervaring (20 punten);
a. 3 van 7 (5 punten);
b. 5 van de 7 (15 punten);
c. 7 van de 7 (20 punten);
d minder dag 3 ( 0 punten).
8. Aantoonbaar in het bezit van een ITIL foundatiion V3 certificering (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Citrix en Microsoft Azure (benoem waar dit is toegepast) (20 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Wij zoeken iemand die denkt vanuit een klantbeleving, sensitief en initiatiefrijk is en tijdig communiceert in geval van escalaties. Daarnaast zijn de volgende competenties ook belangrijk:
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Flexibel (incidenteel werkzaamheden verrichten buiten kantoortijden);
- Stressbestendig;
- Empathisch vermogen;
- Samenwerken;
- Klantgericht;
- Teamwerker én zelfstarter;
- Analytisch vermogen, scherp, kritisch, oog voor detail;
- Resultaatgericht;
- Actieve werkhouding, nieuwsgierig, pakt aan, en hands-on mentaliteit.
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ja
Is hybride werken mogelijk: In overleg maandag t/m vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025, 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag16 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Eigen laptop
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 10 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 13 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 14 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.