Inkoop Adviseur
- Aanvang opdracht Uiterlijk 3 november 2025
- Einde opdracht 6 maanden
- Verlenging 2x 6 maanden
- Uren per week 30
- Reageren t/m 03 oktober 2025 09:00 Je hebt nog 12 dagen
- Plaatsingsdatum 19 september 2025
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Combineer jij adviesvaardigheden met inkoopkennis? En vind je het leuk om met collega’s uit de hele organisatie samen te werken? Dan ben jij voor ons de ideale versterking! Wij drinken graag een kop koffie met jou om kennis te maken.
Waar ga je werken?
Gemeente Overbetuwe is een organisatie in ontwikkeling, waarbij er veel aandacht is voor jouw persoonlijke groei. De medewerkers van gemeente Overbetuwe zijn betrokken bij elkaar en bij de organisatie. De functie is geplaatst binnen het team Communicatie, Personele en Juridische Zaken. Het team bestaat uit ongeveer 35 medewerkers en is onderdeel van het domein Dienstverlening.
Wat ga je doen?
Als inkoopadviseur borg jij dat de inkopen die we als gemeente doen voldoen aan de behoeften van de gebruikers, rechtmatig zijn én bijdragen aan een betere wereld. Je adviseert het management en bestuur op complexe inkoopvraagstukken en het inkoopbeleid. Daarnaast zorg je er voor dat je collega’s in de organisatie bekend zijn met de inkoopprocedures en ondersteund worden bij hun inkoopvraagstukken.
In deze functie ligt het accent op de volgende werkzaamheden:
- Je begeleidt (complexe) inkoop- en aanbestedingstrajecten
- Je bent verantwoordelijk voor het optimale verloop van het inkoop proces in de organisatie.
- Je bent samen met je collega inkoopadviseur verantwoordelijk voor het opstellen/bijhouden en analyseren van een spend analyse en inkoopkalender;
- Je zorgt voor actueel inkoopbeleid
- Je adviseert over inkoop- en rechtmatigheidsvraagstukken aan de vakinhoudelijke collega’s, management, directie en college van B&W;
- Je werkt nauw samen met je (junior) collega inkoopadviseur en samen vormen jullie een team. Belangrijk onderdeel van jouw functie is het coachen van deze collega, zodat deze met jouw kennis en ervaring kan doorgroeien naar een zelfstandig werkende inkoopadviseur.
Wat breng je mee?
Je hebt een flexibele en dienstverlenende werkhouding. Je legt op natuurlijke wijze verbindingen, zowel in het team als breder in de organisatie. Je werkt graag in een dynamische omgeving en hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je bent oplossings- en resultaatgericht, communicatief sterk, analytisch en werkt vanuit een proactieve opstelling. Je kunt je werk goed plannen en organiseren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Heeft een relevante inkoopopleiding m.b.t. tot wet- en regelgeving van de aanbestedingswet gevolgd.
3. Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van inkoop en aanbesteding
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare relevante werkervaring bij een gemeente (20 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van complexe aanbestedingen (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met actualiseren en implementeren van inkoopbeleid en – processen (25 punten).
8. Aantoonbare werkervaring met het coachen en ontwikkelen van (een) inkoopadviseur(s) (30 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 t/m 11A maximaal €95,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In onderling overleg, met voorkeur voor op in ieder geval dinsdag en donderdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 14 oktober 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 9 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 30 september 205 , 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 1 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 3 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.