Opdracht

Algemeen regisseur Ruimte (2x)

  • Aanvang opdracht 5 januari 2026
  • Einde opdracht Tot en met 30 juni 2026
  • Verlenging 1x 6 maanden
  • Uren per week 32 tot 36
  • Reageren t/m 27 november 2025 09:00 Je hebt nog 13 dagen
  • Plaatsingsdatum 13 november 2025

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Provincie Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Omschrijving Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Opdracht

We staan in Nederland en ook in Gelderland voor de uitdaging om de grote en urgente maatschappelijke vraagstukken rondom wonen, werken, bereikbaarheid, natuur en landbouw aan te pakken. De beperkte ruimte die er in Gelderland is en de noodzaak om de Gelderse ruimte met kwaliteit in te richten, dwingt ons tot het afwegen van belangen en het maken van keuzes. Het team Ruimte draagt vanuit haar brede blik op en expertise van de inrichting en de kwaliteit van de Gelderse leefomgeving, actief bij aan het maken van deze integrale afwegingen. In de deelteams Team Integrale Planvorming (TIP) en Ruimtelijk Advies en Plannen (RAP team) werken we samen aan een Gelderland met ruimtelijke kwaliteit. Door personele wisselingen, ziekte en drukte zijn we binnen het RAP team op zoek naar jong talent. Ben jij een frisse kracht die tijdelijk als algemeen regisseurs Ruimte kan bijspringen als algemeen regisseur en soms als planadviseur? De regisseurs zorgen voor integrale, ruimtelijke afwegingen in de regio, gebieden en gemeenten. De planadviseurs zorgen voor heldere advisering op gemeentelijke ruimtelijke plannen.

Deze opdracht kenmerkt zich als volgt:

  • Je houdt overzicht over de verschillende gebiedsprocessen in de regio’s in de verschillende fasen van gebiedsontwikkeling (m.n. oriëntatie- en (pre)verkenningsfase) en kunt bijspringen dan wel de inbreng in de gebiedsprocessen van de betreffende regisseur voor die regio overnemen.
  • Als ‘vliegende keep’ ben je via de regisseurs en planadviseurs in de regio’s goed op de hoogte van de gemeentelijke en regionale activiteiten en ontwikkelingen en kun je bijspringen, adviseren of casuïstiek van de betreffende regisseur of planadviseur overnemen.
  • Regisseurs en planadviseurs kunnen bij jou terecht met allerlei vragen op het gebied van de planadvisering. Je bent verantwoordelijk voor het verzamelen, rubriceren en eventueel uitzetten van deze vragen, zorgt voor de beantwoording en archivering en staat samen met de andere algemeen regisseur aan de lat voor de centrale kennisborging van het RAP team.  

Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

De taken en verantwoordelijkheden bestaan met name uit:

Wanneer je bijspringt in de gebiedsprocessen in de regio’s:

  • zit je in ambtelijke begeleidingsgroepen voor ruimtelijke projecten en gebiedsprocessen waarvan de regie niet in handen is van de provincie,
  • lever je inbreng aan gebiedsprocessen in de oriëntatie- en (pre)verkenningsfase in samenspraak met het regioteam,
  • vorm je een complementair koppel met de programmamanager in het regioteam, waarbij de programmanager verantwoordelijk is voor de bestuurlijke afstemming en jij schakelt op ambtelijk niveau.

Als vliegende keep regisseur/planadviseur:

  • voer je gesprekken met en adviseer je gemeenten over ruimtelijke plannen, vraagstukken en beleid,
  • voer je gesprekken met de regiomanager en adviseer je hem/haar over ruimtelijke ontwikkelingen in de betreffende regio en de daarin te nemen stappen,
  • neem je deel aan het integraal planoverleg met interne adviespartners,
  • neem je deel aan omgevingstafels en ben je verantwoordelijk voor de provinciale ruimtelijke inbreng, 
  • beoordeel je ruimtelijke plannen en vragen en ben je verantwoordelijk voor de totstandkoming van ruimtelijke, integrale adviezen en beslissingen richting gemeenten.

Vereisten / knock-outcriteria

Eis 1 Beschikbaarheidseis

Kandidaat is inzetbaar vanaf 5 januari 2026 tot en met 30 juni 2026 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 maal een periode van 6 maanden.
 
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
 
Eis 2 Overige eis

Je voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. Je dient in het CV apart op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee je aantoont dat je, of de aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet

Eis 3 Tarieven

Het aangeboden uurtarief ligt tussen minimaal € 90,- per uur en maximaal € 105,- per uur, inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Eis 4

Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde bestuurskundige, bestuursrechtelijke of planologische opleiding op HBO of WO niveau. 

Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar. 

Eis 5

Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een half jaar (6 maanden) ervaring (opgedaan in de periode 2023 - heden) in de functie van (beleids)medewerker ruimtelijke ordening, (beleids)medewerker gebiedsontwikkeling, als planadviseur of plantoetser en/of in een relevante ruimtelijke ordening stageperiode.  

Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal een half jaar (6 maanden) ervaring voldoet. 

Eis 6

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2023 - heden) in het zijn van coördinator voor burgers, voor andere overheden, voor interne collega’s, voor wethouders of gedeputeerden bij gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of procedures. 

Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 1 opdracht/project waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. 

Eis 7

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2023 - heden) met het opstellen van of werken met gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of visies. 

Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 1 opdracht/project waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. 

Gunningscriteria kwaliteit (wensen) totaal 100 punten
Wens 1 (40 punten)

Kandidaat beschikt aantoonbaar over relevante ervaring (opgedaan in 2025) in de functie van (beleids)medewerker ruimtelijke ordening, (beleids)medewerker gebiedsontwikkeling, als planadviseur of plantoetser en/of in een relevante ruimtelijke ordening stageperiode, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De voor deze wens relevante opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen, mogen hier ook weer gebruikt worden. 

  • Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit relevante ervaring blijkt (opgedaan in 2025) in de functie van (beleids)medewerker ruimtelijke ordening, (beleids)medewerker gebiedsontwikkeling, als planadviseur of plantoetser en/of in een relevante ruimtelijke ordening stageperiode (40 punten)
  • Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit relevante ervaring blijkt (opgedaan in 2025) in de functie van (beleids)medewerker ruimtelijke ordening, (beleids)medewerker gebiedsontwikkeling, als planadviseur of plantoetser en/of in een relevante ruimtelijke ordening stageperiode (20 punten)
  • Kandidaat heeft geen relevante ervaring (opgedaan in 2025) in de functie van (beleids)medewerker ruimtelijke ordening, (beleids)medewerker gebiedsontwikkeling, als planadviseur of plantoetser en/of in een relevante ruimtelijke ordening stageperiode (0 punten)

Wens 2 (30 punten)

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in 2025) in het zijn van coördinator voor burgers, voor andere overheden, voor interne collega’s, voor wethouders of gedeputeerden bij gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of procedures, aan te tonen met praktijkvoorbeelen. De voor deze wens relevante opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen, mogen hier ook weer gebruikt worden. 

  • Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit de relevante ervaring blijkt (opgedaan in 2025) in het zijn van coördinator voor burgers, voor andere overheden, voor interne collega’s, voor wethouders of gedeputeerden bij gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of procedures (30 punten)
  • Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit de relevante ervaring blijkt (opgedaan in 2025) in het zijn van coördinator voor burgers, voor andere overheden, voor interne collega’s, voor wethouders of gedeputeerden bij gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of procedures (15 punten)
  • Kandidaat heeft geen relevante ervaring (opgedaan in 2025) in het zijn van coördinator voor burgers, voor andere overheden, voor interne collega’s, voor wethouders of gedeputeerden bij gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of procedures (0 punten)

Wens 3 (30 punten)

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in 2025) met het opstellen van of werken met gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of visies, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De voor deze wens relevante opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen, mogen hier ook weer gebruikt worden. 

  • Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit de relevante ervaring blijkt (opgedaan in 2025) met het opstellen van of werken met gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of visies (30 punten)
  • Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit de relevante ervaring blijkt (opgedaan in 2025) met het opstellen van of werken met gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of visies (15 punten)
  • Kandidaat heeft geen relevante ervaring (opgedaan in 2025) met het opstellen van of werken met gemeentelijke of provinciale ruimtelijke plannen of visies (0 punten)

Beoordeling
Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit (wensen). De 5 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.

Competenties te toetsen in interview
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:

  1. Verbindend vermogen: Je bent in staat relaties op te bouwen, te onderhouden en diverse partijen bij elkaar te brengen en aan elkaar te verbinden om tot resultaat te komen. 
  2. Plannen en organiseren: Je bepaalt op effectieve wijze doelen, prioriteiten en benodigde acties. Bovendien geef je tijd en middelen aan om deze doelen te kunnen bereiken. 
  3. Samenwerkingsgerichtheid: Je levert een bijdrage aan een gezamenlijk resultaat en bent in staat om in teamverband daaraan te werken. Je raadpleegt en betrekt anderen, informeert anderen pro-actief en stemt af met anderen. Je bent sociaal en geeft ruimte aan anderen. 
  4. Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat tot het overdragen en ontvangen van boodschappen in woord, geschrift en/of non-verbaal, zowel binnen als buiten het project. Je kunt goed uit de voeten met verschillende gesprekpartners met verschillende belangen en bent in staat om mensen mee te nemen. 
  5. Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: Je bent je bewust van de behoeftes en belangen in het bestuurlijke krachtenveld én je eigen invloed hierop. Je weet wat er speelt, wat bestuurders drijft en je weet je effectief te manifesteren in complexe krachtenvelden. Je begrijpt de politiek-bestuurlijke belangen en maatschappelijke verhoudingen. 

Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:

  • Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten;
  • Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten;
  • Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten.

In totaal zijn er vijf (5) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren. Kandidaat dient minimaal een score van 25 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 25 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.

Tarieven
De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen).

AANVULLENDE VOORWAARDEN / OVERIGE INFORMATIE PROVINCIE GELDERLAND

Meerdere aanbiedingen
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om in geval van meerdere aanbiedingen van één en dezelfde kandidaat, ongeacht of deze van één of meerdere leverancier(s) afkomstig zijn, één of meer offerte(s) betreffende kandidaat terzijde te leggen. Alleen de offerte die als eerste is ontvangen zal dan in behandeling worden genomen.

Door provincie Gelderland worden uitsluitend offertes in behandeling genomen waarbij alle voor de beoordeling daarvan benodigde gegevens door leverancier zijn aangeleverd.

In geval van een administratief gebrek of een kennelijke vergissing met betrekking tot een eis of gunningcriterium in de offerte, behoudt Flextender zich het recht voor om de leverancier het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing te laten herstellen binnen een termijn van 1 werkdag, te rekenen vanaf de dag van verzending van een verzoek daartoe. Indien Flextender het gevraagde niet binnen de daartoe gestelde termijn heeft ontvangen of indien het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing naar de mening van provincie Gelderland niet door het antwoord is hersteld, wordt de offerte van de leverancier terzijde gelegd.

Gestanddoeningstermijn
Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.

Procedure
De procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de offertes beoordeeld op de eisen en de gunningcriteria kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.

Planning
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 20 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 21 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 27 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Interviewfase
De interviews vinden plaats op donderdag 4 december 2025 en op vrijdag 5 december 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.

De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.

Wijze van beoordeling interview en gunningsbeslissing
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing.

Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.

Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen.

Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.

Tarieven
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, minimaal uurtarief € 90,- per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief € 105,- per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning.

Het overeengekomen uurtarief is in euro’s, omvat alle bela stingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking.

Flextender brengt voor deze opdracht een fee van € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige Informatie

  • Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden.
  • Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit Flextender wordt er een VOG link verstrekt na gunning. Indien leverancier personeel ter beschikking stelt, staat leverancier in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken.
  • Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen.
  • Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld.

Facturatie
Er wordt geen gebruik gemaakt van de facturatiemodule van Flextender. De factuur dient direct te worden verstuurd aan provincie Gelderland met daarop het zaaknummer en het, door provincie Gelderland op een later moment aan u toegestuurd, inkoopordernummer. De digitale factuur kan verzonden worden naar facturen@gelderland.nl.

Het factuuradres is: Provincie Gelderland, Markt 11, 6811 CG ARNHEM.

Rechtsbescherming/bezwaar tegen gunningsbeslissing
In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om per e-mail via inhuur@gelderland.nl provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel.

Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.

Klachtenprocedure
In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen per e-mail via klachtenmeldpunt@gelderland.nl. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.

Social Return
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, één daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten.

Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creëren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten.

De Social Return coördinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren,  op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coördinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.

CO2 resultaten
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht én benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) én een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.

Verbod op Russische betrokkenheid
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte én bij de uitvoering van de overeenkomst.

Leverancier verklaart in het bijzonder dat:

  1. a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland;
  2. b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd;
  3. c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b);

Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin.  

Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat géén sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming

 

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten