Opdracht

Programmaondersteuner Integraal Zorgakkoord / Aanvullend Zorg- en Welzijnsakkoord (IZA/AZWA)

  • Aanvang opdracht 5 januari 2026
  • Einde opdracht Tot en met 31 december 2026
  • Verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 10
  • Reageren t/m 08 december 2025 09:00 Je hebt nog 4 dagen
  • Plaatsingsdatum 02 december 2025

 

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak, BV, maatschap of Opting-In constructie is).”
 
Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1100 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Context / Achtergrond
De gemeenten binnen de IZA-regio Gelderse Vallei werken intensief samen aan uitdagingen binnen zorg en welzijn. In 2026 richten we ons op de uitvoering van het Integraal Zorgakkoord (IZA), de voorbereidingen op het Aanvullend Zorg- en Welzijnsakkoord (AZWA) en het ondersteunen van de regionale samenwerking tussen gemeenten, zorgpartijen en maatschappelijke organisaties. Gemeente Ede is mandaatgemeente voor de regio en biedt een professionele, samenwerkingsgerichte en maatschappelijk betrokken werkomgeving.

Opdrachtomschrijving
Wij zoeken een programmaondersteuner die zorgt voor structuur, overzicht en een soepel lopende overleg- en administratiecyclus. De focus ligt op administratieve, organisatorische en procesmatige ondersteuning, niet op beleidsinhoudelijke taken.

De programmaondersteuner ondersteunt de regiocoördinator bij het borgen van procesmatige afspraken, het voorbereiden en organiseren van regionale overleggen en het administratief verwerken van subsidies en projectdocumentatie.

Werkzaamheden en resultaten

  • Voorbereiden, plannen en organiseren van regionale overleggen (ambtelijk en bestuurlijk), inclusief agenda’s, stukken, uitnodigingen en documentbeheer.
  • Notuleren van overleggen, vastleggen en uitzetten van actiepunten, bewaken van opvolging.
  • Administratief verwerken van subsidieaanvragen en bijbehorende documenten in systemen van Gemeente Ede.
  • Controleren van de volledigheid van subsidie- en projectaanvragen (niet inhoudelijk).
  • Bewaken van deadlines, procedures en termijnen rondom subsidies, inkoopprocessen en administratieve verplichtingen.
  • Beheren van overzichten zoals inkooptermijnen, aanbestedingsdrempels en lopende verplichtingen.
  • Ondersteunen van de regiocoördinator bij planning, agendabeheer, documentatie en algemene procesmatige taken.
  • Bieden van praktische ondersteuning bij bijeenkomsten of evenementen (locatie, logistiek, materialen).

Vereisten / knock-outcriteria
1. BYOD (eigen laptop en mobiel);
2. Inschrijver voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde (ZZP uitgesloten);
3. MBO+/HBO werk- en denkniveau;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in een ondersteunende rol binnen een gemeentelijke of vergelijkbare publieke organisatie, met focus op administratieve en procesmatige ondersteuning;
5. Ervaring met notuleren, voorbereiden van overleggen en organiseren van bijeenkomsten;
6. Bekendheid met gemeentelijke processen rond subsidies, inkoop of eenvoudige aanbestedingen is een pré;
7. Beschikbaar voor 10 uur per week.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. Ervaring met administratieve processen binnen subsidies, projectadministratie of inkoop (30 punten).
9. Ondersteunen van ambtelijke en bestuurlijke overleggen (agenda’s, stukkenstroom, notulen, acties) (30 punten).
10. Ervaring binnen het sociaal domein of regionale samenwerkingsverbanden (20 punten).
11. Ervaring met gemeentelijke systemen of vergelijkbare administratieve applicaties (10 punten).
12. Bereid en in staat om gedurende de opdracht bij wederzijds goedvinden in dienst te treden (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Nauwkeurig en zorgvuldig;
- Organisatorisch sterk;
- Proactief en meedenkend;
- Communicatief vaardig;
- Overzicht houden in complexiteit;
- Dienstverlenend en samenwerkingsgericht.

Benodigd aantal professionals
1.

Procedure

  • Gesprekken op 11 december 2025.
  • Mogelijkheid tot hybride werken, met vaste contactmomenten op locatie.
  • Verlenging mogelijk, maar niet bekend

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Uurtarief max 80 euro. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door Flextender uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.
  • Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 4 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 5 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 8 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten