Terug naar overzicht

Suayip: "Ik wilde werk doen waarmee ik direct van betekenis ben voor inwoners. "

ICT speelt een cruciale rol binnen de gemeente– van het innen van lokale belastingen en het beheren van milieucamera’s tot het printen van documenten bij burgerzaken en het onderhouden van apps en websites voor inwoners. Een grote ICT-storing heeft direct een enorme impact op de dienstverlening aan inwoners. Gelukkig zijn er professionals zoals Suayip, Service Manager ICT bij De Connectie, die samen met zijn collega’s zorgt dat alles blijft draaien “Of het nu gaat om paspoorten en rijbewijzen uitgeven, het functioneren van camera’s en printers of elektrische poortjes, wij zorgen ervoor dat alles soepel blijft werken,” legt Suayip uit.

Een dag als Service Manager
De werkdag van Suayip begint met een dagstart, waarin het team de actielijst doorneemt. “Iedereen deelt waarmee ze bezig zijn, waar ze tegenaan lopen of wat voor hulp ze nodig hebben,” vertelt hij. “Daarna neem ik deel aan diverse overleggen, zoals een projectstart-, demand-supply- of verbeterinitiatiefoverleg. In die overleggen werken we aan het continue verbeteren van onze dienstverlening. Ook bekijken we trends en afwijkingen in rapportages, zoals de oplostijd van incidenten, en doen we voorstellen voor verbeteringen.”

Zijn werk beperkt zich niet tot operationele taken. “Ik heb een veelzijdige functie,” legt Suayip uit. “Soms stem ik onderhoudsmomenten af met klanten en uitvoerende teams waarin we de ideale moment kiezen om een dienstverlening uit de lucht te halen om noodzakelijke wijzigingen aan te brengen. Op andere momenten denk ik mee over de implementatie van nieuwe diensten of analyseer ik rapportages om processen te optimaliseren. Ook het managen van verwachtingen en het oplossen van escalaties horen bij mijn werk”.

Maatschappelijke betrokkenheid als drijfveer
De keuze voor een functie bij de overheid was voor Suayip heel bewust. “Ik wilde werk doen waarmee ik direct van betekenis ben voor inwoners. Mijn sterke maatschappelijke betrokkenheid speelt hierin een grote rol. Ik vraag me bij alles af: besteden we het geld optimaal? Kan dezelfde investering betere of efficiëntere maatschappelijk doel dienen, zoals een speeltuin voor een wijk?” vertelt hij.

Deze betrokkenheid zie je terug in zijn werk. “Als ik bijvoorbeeld zie dat de achterstand in het uitleveren van paspoorten kan worden ingehaald door een verbeterde aanpak, doet dat mij plezier. Mijn focus ligt op het begrijpen van de behoeften van inwoners en het bieden van oplossingen die verwachtingen overtreffen, waar nodig door ze te managen en bij te stellen.”

Waardevolle ervaring en inzichten
Suayip brengt waardevolle ervaring mee vanuit de commerciële wereld, waar processen vaak sneller ontwikkeld worden. “Die achtergrond helpt mij om vooruit te denken, goed te adviseren en problemen te voorzien,” zegt hij. “Ik krijg energie van het meedenken aan projecten of problemen en het samen zoeken naar de beste oplossing.”

In de zes maanden dat hij bij de Connectie werkt, heeft Suayip al verschillende successen geboekt. Hij heeft de verwachtingen van klanten gemanaged en passende, kostenefficiënte oplossingen bedacht voor uiteenlopende vraagstukken. “Het mooie is dat ik niet alleen tactisch en strategisch bezig ben, maar ook betrokken ben bij concrete verbeterinitiatieven, zoals het standaardiseren van audiovisuele middelen aanvraagproces of het implementeren en automatiseren van lifecycle managementprocessen voor software-updates om lekken en aanvallen te voorkomen.”

Een inclusieve en stimulerende werkomgeving
Suayip ervaart de Connectie als een organisatie met een inclusieve en diverse bedrijfscultuur. “Vanaf dag één voelde ik me welkom. Er heerst veel geduld en behulpzaamheid onder collega’s, en fouten maken mag, zolang je ervan leert. Het is een fijne werkomgeving om samen te werken,” zegt hij.

De organisatie biedt bovendien aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, zoals een 36-urige werkweek, de mogelijkheid om 4 x 9 uur te werken, en een goed ABP-pensioen. “Ik merk dat er ruimte is voor persoonlijke groei en dat ICT een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de organisatie. Dat biedt volop kansen, bijvoorbeeld op het gebied van contractmanagement, security, of projectmanagement.”

Toekomstperspectief
Suayip kijkt met optimisme naar de toekomst. “De integratie van De Connectie met de gemeente Arnhem zie ik als een kans. ICT wordt steeds veelzijdiger en belangrijker, en dat biedt veel ruimte om verder te groeien en de dienstverlening aan inwoners te verbeteren. Ik werk hier graag en kijk uit naar nieuwe uitdagingen.