Opdracht Gemeente Nijmegen

Senior Casemanager Omgevingsrecht / senior jurist omgevingswet

  • Standplaats Nijmegen
  • Aanvang opdracht 21 oktober 2024
  • Einde opdracht 31 maart 2025
  • Verlenging 2 X 6 maanden
  • Reageren t/m 10 oktober Je hebt nog 4 dagen
  • Plaatsingsdatum 01 oktober 2024

Uren per week

24 - 36 uur

Opdracht omschrijving

Als Senior senior casemanager Omgevingsrecht / senior jurist omgevingwet werk je binnen het Team Omgevingsloket, dat onderdeel uitmaakt van de afdeling Stadsontwikkeling. Dit is een klein team bestaande uit zes medewerkers, dat sinds 1 januari 2024 verantwoordelijk is voor al het vooroverleg rondom vergunningen binnen het omgevingsrecht. 

 

De oprichting van Team Omgevingsloket was een eerste belangrijke stap in het verbeteren van onze Vergunning, Toezicht en Handhaving (VTH)-dienstverlening, waarmee we beter en sneller willen inspelen op de lokale ontwikkelingen en belangen van onze stad. Het team is samengesteld uit medewerkers met veel en met weinig inhoudelijke ervaring. Voor deze laatsten organiseren we door jouw inzet extra ondersteuning.

 

Meedenken wordt gewaardeerd!

Het Team Omgevingsloket is een klein, nieuw opgericht team binnen de afdeling Stadsontwikkeling. Dit betekent dat je met jouw ervaring de vraagbaak bent binnen het team en meedenkt over het verbeteren van onze dienstverlening, wat uiteindelijk een van de belangrijkste doelen is. Binnen het team staat vertrouwen, ruimte voor de professional en dienstverlening centraal. 

Verantwoordelijkheden

Wat ga je doen?

Het omgevingsrecht is ingewikkeld en verandert steeds. Als senior casemanager Omgevingsrecht / senior jurist omgevingwet weet je dit eenvoudig en behapbaar te maken voor onze inwoners en bedrijven. Je bent er samen met je team verantwoordelijk voor dat alle vragen snel beantwoord worden en  inwoners en bedrijven op het goede spoor worden gezet ten aanzien van de plannen die zij hebben. Dit kan telefonisch, per mail of op afspraak in een persoonlijk gesprek. Daarnaast ben je actief in de doorontwikkeling van onze dienstverlening. 

 

Kortom,

  • Adviseren over de (beleids)aspecten en de prioritering van de BRIKS-taken (Bouwen, Reclame, Inrit, Kappen en Slopen), over juridische vraagstukken binnen het omgevingsrecht en gedoogbeschikkingen;
  • Afstemming zoeken met buitenplanse omgevingsplan-activiteiten (en overdracht van bindend advies) in samenwerking met Ruimtelijke Ordening;
  • Het behandelen van (complexe) WOO-procedures (De Wet Open Overheid) inzake Vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH);
  • Vragen die zijn gesteld zo snel mogelijk beantwoorden en informatie verstrekken waarom wordt verzocht. Waar nodig zet je de vragen uit binnen de gemeentelijke organisatie of bij onze partners;
  • Je helpt bij het vinden en uitleggen van de relevante regels en de bedoeling erachter. Hierdoor creëer je overzicht en duidelijkheid;
  • Je licht voor, denkt mee en adviseert over de te volgen route en juiste procedures. Je benadert dit integraal en kijkt breed binnen het omgevingsrecht. Hiermee voorkom je het ‘van-het-kastje-naar-de-muur-effect’;
  • Je ondersteunt bij het gebruik van het Omgevingsloket, het digitale platform waar relevante regelgeving kan worden gevonden en vergunningen kunnen worden aangevraagd.
  • Je adviseert over de (beleids)aspecten en de prioritering van de BRIKS-taken (Bouwen, Reclame, Inrit, Kappen en Slopen), over juridische vraagstukken binnen het omgevingsrecht en gedoogbeschikkingen;
  • Je zoekt afstemming met buitenplanse omgevingsplan-activiteiten (en overdracht van bindend advies) in samenwerking met Ruimtelijke Ordening;

 

Als senior help je de casemanagers bij vragen, toetsen en het uitleggen van de regelgeving. Je ondersteunt en begeleidt de medewerkers binnen het team op juridische onderwerpen. 

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten