Salarisadministrateur Met Affiniteit Voor Personeelsadministratie
- Aanvang opdracht 1 januari 2026
- Einde opdracht 6 maanden
- Verlenging 3x 6 maanden
- Uren per week 24 tot 32
- Reageren t/m 11 november 2025 09:00 Je hebt nog 9 dagen
- Plaatsingsdatum 31 oktober 2025
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Doesburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Doesburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad.
Wat maakt werken bij Doesburg fijn? We zijn een compacte en dynamische organisatie, volop in ontwikkeling. De organisatie is verdeeld in 4 afdelingen, met daarin samenwerkende teams die staan voor goede dienstverlening aan de inwoners. De verantwoordelijkheid ligt laag binnen de organisatie en de lijnen met het bestuur zijn kort. In een team werk je samen met behulpzame en talentvolle collega’s in een informele sfeer.
In Doesburg krijg je de kans om alles uit jezelf te halen, kun je je eigen werk regisseren en heb je een breed takenpakket. Spreekt dat je aan? Kom dan werken bij de gemeente Doesburg!
Opdracht
Wij zijn op zoek naar een ervaren allround salarisadministrateur voor tijdelijke ondersteuning binnen ons team. Als salarisadministrateur ben je verantwoordelijk voor diverse administratieve taken met betrekking tot salaris- en personeelsadministratie. Je werkt nauw samen met onze vaste medewerkers om ervoor te zorgen dat alle processen soepel verlopen. Daarnaast onderzoek je de mogelijkheid om de salarisadministratie uit te besteden, geef je hierover een eenduidig advies en begeleid je het implementatietraject. De werkzaamheden omvatten ten minste:
Het
- Verzamelen, controleren en verwerken van HR- en salarismutaties;
- Voorbereiden van salarisuitbetalingen en verzorgen van afdrachten en aangiften, zoals belastingen en pensioenen.
- Bewaken van de aansluiting tussen de salarisadministratie en de financiële administratie.
- Bijhouden van wijzigingen in wet- en regelgeving en CAO, en aanpassen van processen waar nodig.
- Opstellen van heldere stuurinformatie en rapportages.
- Het verwerken van (niet geautomatiseerde) personele mutaties in het HRM-systeem;
- Verantwoordelijk voor een juiste en volledige opbouw van het (digitale) personeelsdossier;
- Verantwoordelijk voor het mutatieproces, mutaties indienst, (functie)wijzigingen en uitdienst;
- Je werkt samen met collega’s van team financiën op het gebied van de personeelsbegroting, jaarwerk en prognoses.
- Jij zorgt voor de afhandeling van de facturen voor het team P&O.
- Je stelt correspondentie op over diverse onderwerpen zoals ouderschapsverlof en verzuim
- Het inrichten van de declaratiemodule Motion;
- Het inrichten van de werkkostenregeling in samenwerking met team Financiën;
- Het adviseren over het gebruik van applicaties en de mogelijkheid tot het uitbesteding van de salarisadministratie en de implementatie hiervan.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde, zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare werkervaring met het HR pakket HR Enterprice (Motion 2.0) (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
3. Aantoonbare afgeronde administratieve HR-opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
4. Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender;
5. Beschikbaar vanaf 1 januari 2026 t/m juli 2026 met eventuele verlenging tot medio 2027 voor 24 uur per week gedurende de hele opdracht.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding tot salarisadministrateur (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Salarisadministratie bij een gemeente (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met implementatie van nieuwe HR/salaris-software (Benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);
9. Aantoonbare adviesvaardigheden op gebied van software implementatie (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Uitstekende administratieve vaardigheden en een nauwkeurige werkhouding;
- Goede adviesvaardigheden op gebied van gebruik, inrichting en migratie van applicatie;
- Proactieve en zelfstandige werkhouding.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.