Opdracht

Receptionist(e)/Telefonist(e)

  • Aanvang opdracht 18 december 2025
  • Einde opdracht 6 maanden
  • Verlenging 3x 6 maanden
  • Uren per week 16 tot 20
  • Reageren t/m 11 november 2025 09:00 Je hebt nog 9 dagen
  • Plaatsingsdatum 31 oktober 2025

Organisatie
Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie, waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.

Opdracht
Ben jij het visitekaartje waar onze inwoners enthousiast van worden? De gemeente Doesburg zoekt een receptioniste/telefoniste die met een glimlach en aandacht onze bezoekers en bellers te woord staat. Je zorgt dat iedereen zich welkom voelt in het stadskantoor.

  • Je bent het eerste aanspreekpunt van de gemeente aan de balie en via de telefoon.
  • Je ontvangt klanten en verricht algemene receptietaken.
  • Je verstrekt eerstelijns informatie over de gemeente en andere organisatie die in het stadskantoor gevestigd zijn,
  • Je verwijst door naar collega’s (telefonisch en via belnotitie),

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Receptionist(e)/Telefonist(e);
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
4. Uiterlijk beschikbaar per 18 december 2025 voor afwisselend 16 tot 20 uur per week gedurende de hele opdracht. De inzet van uren kan bij afwisseling met een andere collega ook soms in de avonduren zijn i.v.m. de gewenste benaming van de receptie bij raads- en commissievergaderingen. Wij vragen om een flexibele opstelling van de medewerker hierin.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Receptionist(e)/Telefonist(e) (40 punten);
6. Aantoonbare afgeronde administratieve opleiding (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Storm telefooncentrale (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (20 punten);
8. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie (maximaal 1 A4) en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je hebt een klantgerichte en vriendelijke houding;
  • Je kunt goed luisteren en duidelijk communiceren, ook onder druk;
  • Je werkt nauwkeurig;
  • Je kunt je snel een nieuwe organisatie eigen maken;
  • Je hebt affiniteit met kantoorautomatisering;
  • Je hebt een goede duidelijke telefoonstem.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 5. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten