Operationeel Manager IT
- Aanvang opdracht 12 mei 2025
- Einde opdracht tot 1 januari 2026
- Verlenging 1 maal 6 maanden
- Uren per week 32 tot 40
- Reageren t/m 28 april 2025 09:00 Je hebt nog 10 dagen
- Plaatsingsdatum 16 april 2025
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht, aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt, en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Opdracht
Het Kadaster staat continue voor grote IT-uitdagingen. Dit vraagt om een flexibele en wendbare directie Beheer en Ontwikkeling IT (BOI) met een managementteam dat hier flink de schouders onder wil zetten. Een MT dat bereid is op een vernieuwde manier te werken en gewenst en effectief gedrag neerzet. Mensen die het verschil kunnen en willen maken. Die zich onderscheiden door ondernemerschap, daadkracht en lef. Die bouwen aan vertrouwen, verantwoordelijkheid nemen, goed kunnen samenwerken en altijd met discipline voor het eindresultaat gaan. Daarbij gedreven worden door het organisatiebelang èn het klantbelang.
Ben jij de leider die snel schakelt, medewerkers kan inspireren en motiveren, actief de samenwerking en verbinding opzoekt en als netwerker continue aan de bal is? Weet jij daarbij goed te balanceren tussen de gewenste sturing op output en ruimte voor eigen verantwoordelijkheid? Dan is er een plek voor jou als tijdelijke manager in het team van de directie Beheer en Ontwikkeling IT. Natuurlijk vragen we ook inhoudelijke kennis en vaardigheden van jou die passen bij IT-managers van dit formaat. Die weten waar ze het over hebben, en dit in de praktijk samen met anderen weten te realiseren.
Wat houdt de opdracht van Operationeel Manager IT in?
De Operationeel Manager IT is (mede) verantwoordelijk voor een van de units en het behalen van de geformuleerde doelstellingen van deze unit. Je stelt hiervoor een meerjarig unitplan op dat gericht is op diensten, kosten, kwaliteitsnormen, prestatie-indicatoren en randvoorwaarden. Jij zorgt voor afstemming en integratie met de andere IT-units en werkt hiervoor samen met jouw collega’s. Je geeft leiding aan een team van IT-medewerkers (ongeveer 50 FTE) en bent medeverantwoordelijk voor het beleid van de Directie IT. Daarnaast zorg je voor marktconformiteit van en budgetcontrol binnen de IT-unit. Voor de diensten die jij binnen je unit bedient werk je veel samen met je counterparts binnen de andere directies van het Kadaster.
Verantwoordelijk voor één van de IT-units
In deze rol opereer je samen met de Unit-manager en collega operationeel managers als één team voor de totale unit. Je stuurt een aantal scrum teams aan en bent verantwoordelijk voor de operationele dienstverlening van de unit.
Op dit moment speelt het vervangen van een groot aantal medewerkers binnen de unit een belangrijke uitdaging. Ook wordt er een trekkersrol van je verwacht binnen een aanbesteding rondom codekwaliteit meten.
Tot slot staan de teams binnen de unit voor een grote transitie. De teams hierin begeleiden en zorgen dat ze het werk zo optimaal mogelijk kunnen doen is belangrijk. Daarnaast heeft elk Devops team binnen de unit zijn eigen doorontwikkeling nodig, het is belangrijk ook hier komend half jaar oog voor te hebben en voor zichtbare resultaten te zorgen.
Vereisten / knock-outcriteria te beoordelen door Flextender
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo of wo niveau;
3. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie in aansturing van een unit verantwoordelijk voor de IT-dienstverlening;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een organisatie die wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld en/of minimaal 5 jaar werkervaring bij een organisatie van minimaal 1000 werknemers;
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het werken in een Agile omgeving, werken met meerdere DevOps teams en kennis van SAFE;
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met verandermanagement;
7. Een maximum uurtarief van €130 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender en overige kosten.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten) verdeelt in:
8. Een door de kandidaat zelf geschreven plan van aanpak (max. 400 woorden), vermeld hierin duidelijk de verantwoordelijkheden en de stappen binnen het geschetste kader van de gestelde opdracht (50 punten);
9. De kandidaat toont aan (max. 300 woorden) op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (50 punten).
Competenties
- Resultaatgericht;
- Communicatief sterk zowel schriftelijk als mondeling. Je praat met stakeholders en weet hier de juiste positie in aan te nemen om de wens tot een goed einde te brengen;
- Service- en klantgericht;
- Proactief en initiatiefrijk;
- Teamspeler;
- Analytisch vermogen;
- Je kan werken in teamverband en verbindt collega’s met verschillende achtergronden;
- Je beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in mogelijkheden zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Conceptovereenkomsten
- Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst
- Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 18 april 2025, 09.00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 22 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 28 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.