Opdracht

Medior privaatrecht jurist

  • Aanvang opdracht Z.s.m. uiterlijk 5 januari 2026
  • Einde opdracht 6 maanden
  • Verlenging 3x 6 maanden
  • Uren per week 24 tot 28
  • Reageren t/m 17 november 2025 09:00 Je hebt nog 7 dagen
  • Plaatsingsdatum 05 november 2025

 

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een medior privaatrecht jurist op inhuur basis. 

De kandidaat heeft goede kennis van het vakgebied, handelt de dossiers zelfstandig af en is in staat om collega’s binnen de gemeente te adviseren. Hij of zij is vaardig in het voeren van overleg, het oplossen van knelpunten en het geven van adviezen.

De kandidaat moet direct inzetbaar zijn bij de volgende werkzaamheden:

  • Het opstellen dan wel beoordelen van anterieure overeenkomsten voor (met name) kleinere particuliere initiatieven;
  • Het opstellen dan wel beoordelen van overeenkomsten met betrekking tot koop/verkoop van onroerend goed waaronder kavels (zowel woningbouw- als bedrijfskavels);
  • Het opstellen dan wel beoordelen van huurovereenkomsten;
  • Het opstellen van overeenkomsten aangaande zakelijke rechten (erfpacht, opstal);
  • Het verzorgen van de notariële afhandeling van dossiers;
  • Alle overige voorkomende juridische werkzaamheden op het werkveld van grondzaken en vastgoed binnen de afdeling Vastgoed en Grond.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. De kandidaat voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals benoemd in deze uitvraag.
  2. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
  3. De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 5 januari 2026 beschikbaar voor minimaal 24 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden verschoven. Aan de vermelde startdatum kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  4. De kandidaat is in ieder geval één dag op kantoor aanwezig.
  5. Kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding Rechten. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende CV.
  6. De kandidaat heeft in ieder geval 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring*. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende CV. * werkervaring met de genoemde werkzaamheden in de opdrachtomschrijving
  1. De inschrijver dient tenminste één referentie op te geven van een soortgelijke opdracht. De referentie mag niet ouder zijn dan drie jaar.
  2. Het maximale uurtarief is € 115,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.
  3. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Voor elke kandidaat die aangeboden wordt dient een aparte inschrijving te worden gedaan. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

1.De kandidaat heeft werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie en/of gemeente  (maximaal  25 punten).

  1. Geen ervaring bij een overheidsinstantie en/of gemeente (0 punten);
  2. 0-1 jaar ervaring bij een overheidsinstantie en/of gemeente (8 punten);
  3. 1-3 jaar ervaring bij een overheidsinstantie (12 punten);
  4. 1-3 ervaring grotere gemeente (16 punten);
  5. 3-5 jaar of meer bij overheidsinstantie (20 punten);
  6. 3-5 jaar of meer bij grotere gemeente (25 punten).


2. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied. Dit wordt beoordeeld aan de hand van ingediende CV en motivatie (maximaal 25 punten).

  1. onvoldoende (0 punten);
  2. matig (10 punten);
  3. voldoende (15 punten);
  4. ruim voldoende (20 punten);
  5. goed (25 punten).

3. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die gesteld zijn in deze uitvraag. Dit wordt beoordeeld aan de hand van de ingediende CV en motivatie (maximaal 45  punten).

      a. onvoldoende (0 punten);
      b. matig (10 punten);
      c. voldoende (15 punten);
      d. ruim voldoende (20 punten);
      e. goed (25 punten).

4. De kandidaat is van maandag 15 t/m vrijdag 19 december 2025 beschikbaar voor een warme overdracht (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

-           Ervaring met en enthousiasme over het werkveld vastgoed en grond;

-           Goede communicatieve vaardigheden;

-           Flexibel;

-           Toegankelijk en integer;

-           Passend binnen het team.


Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Inkoop van gemeente Apeldoorn beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Opdrachtgever”.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde selectiecriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten ontvangen op elke competentie een score (0, 3 of 5) van de opdrachtgever. Opdrachtgever behoudt zich het recht om de opdracht te gunnen aan inschrijving met de hoogste score op de competenties. Wanneer geselecteerde kandidaten onvoldoende scoren op de door de opdrachtgever beoordeelde competenties  zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 21 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie 

  • De leverancier of kandidaat wordt verplicht de NAW gegevens te delen in de inschrijving of uiterlijk bij de gesprekken planning aan Flextender
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
  • Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 7 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 10 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Laatste opdrachten

Bekijk alle opdrachten