Implementatiemanager P&O
- Aanvang opdracht 01-06-2025
- Einde opdracht 30-11-2025
- Verlenging 1 maal 12 maanden
- Uren per week 32
- Reageren t/m 14 mei 2025 09:00 Je hebt nog 2 dagen
- Plaatsingsdatum 02 mei 2025
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer, die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt, en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Op 1 januari 2026 zal voor het ERP deel het Kadaster overgaan van SAP naar AFAS. De directie P&O is op drie onderdelen betrokken bij deze overgang: als gebruiker, als dienstverlener (functioneel beheer) en als kennisadviseur (domeineigenaar). De manager P&O Services treedt namens P&O op als domeineigenaar voor het projectteam VIBE (optimaliseren bedrijfsvoering en klantregistratie).
Het team P&O Services is op zoek naar een tijdelijke implementatiemanager voor P&O. Extra ondersteuning is nodig om de directie P&O mee te nemen in de veranderingen en daarin de drie verschillende rollen te blijven onderscheiden. De implementatiemanager zal als verlengstuk, nauw samenwerken met de manager P&O Services.
Opdracht
De opdrachtnemer zal optreden als liaison tussen het veranderteam, de domeineigenaar en functioneel beheer en de gebruikers om op tijd de implementatiekant en behoeftes vanuit P&O goed in beeld te hebben, de beweging in gang te zetten en te houden. Bij voorkeur eerdere ervaring met ERP implementaties.
Taken en Verantwoordelijkheden
- Je bent iemand die wil samenwerken, makkelijk verbinding kan maken en hands-on is.
- Je bent lid van het team P&O Services
- Je bent lid van het VIBE project veranderteam.
Taken
- Betrekken en op de hoogte houden van de domeineigenaar en MT P&O bij de voortgang;
- Mede opstellen van de inhoudelijke documentatie t.b.v. besluitvorming;
- Ondersteunen van de manager P&O Services en de directeur P&O bij de functionele gevolgen voor het werk binnen P&O en binnen P&O Services in het bijzonder.
- Ondersteunen MT P&O om de gehele directie P&O tijdig en op een uitlegbare manier mee te nemen wat de veranderingen voor management en medewerkers zal betekenen.
- Integraal onderdeel zijn van het veranderteam om gezamenlijk de implementatiedoelen te behalen.
- Communicatie mede beoordelen / organiseren voor de hele directie over de verschillende ontwikkelingen
- Coördineren en begeleiden van ESSA-initiatieven binnen domein P&O;
- Betrekken van de juiste mensen die voor de verschillende onderdelen input moeten leveren – met akkoord van de domeineigenaar;
- Betrekken van de relevante experts vanuit – keten perspectief
Vereisten / knock-outcriteriate beoordelen door Flextender
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een maximum uurtarief van € 105 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior adviseur/implementatiemanager/verandermanager;
5. Aantoonbare kennis/ervaring van HRM domein;
6. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina's A4.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:
7. U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). (40 punten);
8. U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). (30 punten);
9. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij zelf/ de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Resultaatgericht;
- Helicopterview;
- Adviesvaardigheid;
- Overtuigingskracht;2
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
- Klantgericht;
- Kwaliteitsgericht;
- Proactief en initiatiefrijk.
CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. In het cv ook de uitwerking van de gunningscriteria verwerken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Conceptovereenkomsten
- Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: Detacheringsovereenkomst;
- Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.
Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot 8 mei 2025 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 9 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 21 mei en donderdag 22 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 14 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.