Coördinator Onderwijshuisvesting
- Aanvang opdracht 11 augustus 2025
- Einde opdracht Tot en met 31 december 2025
- Verlenging 3 maal 6 maanden
- Uren per week 32- 36 uur
- Reageren t/m 14 juli 2025 09:00 Je hebt nog 3 dagen
- Plaatsingsdatum 04 juli 2025
Opdrachtgever
Wie zijn wij?
Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.
Opdracht
Als coördinator onderwijshuisvesting, speel je een belangrijke rol in het ontwikkelen en uitvoeren van beleid dat onze onderwijsgebouwen toekomstbestendig maakt. Je vertaalt beleidsdoelen naar concrete acties en projecten. Daarbij adviseer je zowel het management, het college van B&W en de gemeenteraad als je collega’s binnen de organisatie – gevraagd én ongevraagd.
De raad heeft onlangs besloten uitvoering te geven aan het IHP. Dit houdt in dat er vier projecten op de plank liggen om voortgezet te worden. Dit betreffen twee scholen waarbij de haalbaarheidsonderzoeken gereed zijn en twee scholen waarbij de haalbaarheidsonderzoeken nog afgerond moeten worden. Daarnaast loopt er een project waarbij een MFA wordt uitgebreid waardoor er een volwaardig dorpshuis ontstaat en de school wordt uitbreid. Dit project bevindt zich in de technische ontwerpfase en moet verder worden doorlopen en begeleid.
Je bent beleidsmatig sterk en hebt ervaring in de vastgoedsector en met onderwijshuisvesting. Je schakelt soepel tussen beleid en uitvoering, verbindt verschillende belangen en pakt complexe vraagstukken zelfstandig en resultaatgericht aan.
Daarnaast moeten de dagelijkse werkzaamheden op het gebied van onderwijshuisvesting ook doorgang vinden.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Een aantoonbare afgeronde vakgerichte vastgoedopleiding (benoem deze duidelijk in het cv);
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur onderwijshuisvesting binnen een overheidsinstelling;
4. Aantoonbare werkervaring met maatschappelijke vraagstukken en de vertaling hiervan naar concrete uitvoerbare plannen;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider;
6. Minimaal 3 aantoonbare referente projecten (benoem deze duidelijk in het cv) met complexe vastgoedprojecten in de afgelopen 5 jaar.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur onderwijshuisvesting binnen een overheidsinstelling (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente (35 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent flexibel, denkt in oplossingen en houdt koers, ook bij onduidelijke kaders. Je werkt prettig samen en weet anderen te enthousiasmeren voor jouw aanpak;
- Sterke communicatieve vaardigheden en een natuurlijk adviesstijl;
- Politiek-bestuurlijk sensitief;
- Aanpassingsvermogen;
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Doorzettingsvermogen;
- Tactisch gedrag;
- Motiveren;
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Overtuigen;
- Assertiviteit;
- Besluitvaardigheid;
- Organiseren;
- Kritisch;
- Analyserend vermogen;
- Plannen en organiseren.
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Door de professional zelf geschreven motivatie.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 jui 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. ingehuurde professionals krijgen een laptop en/of telefoon vanuit gemeente Voorst. Dit is ook het geval bij ZZP’ers.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 10 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 11 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.